14 de diciembre de 2008

READY STEADY GO!


El Purple Weekend es va celebrar a León del 5 al 7 de desembre i això té un únic inconvenient; a León fa fred! Per això és bàsic anar de bar en bar pel Barrio Húmedo fent copes de bon vi amb l’excusa que cada copa va acompanyada d’una tapa cortesia de la casa. A destacar les patates que et serveixen al Bar Flechazo.
Nom que inevitablement em va cridar l’atenció la primera vegada que vaig visitar León. I es que molts anys abans vaig descobrir un grup de León anomenat Los Flechazos de manera fortuïta. Un amic del meu germà es va deixar un casset del grup al cotxe; Los Flechazos “preparados, listos, ya”. , deia l’adhesiu del casset i jo em vaig fer una còpia. Crec que no vaig trigar gaire en memoritzar totes les cançons. Les lletres parlaven del moviment Mod, de l’exaltació de la joventut, d’un esperit juvenil carregat de romanticisme Pop, d’una estètica determinada, de grups que no havia escoltat mai... Com una fletxa, aquell grup es va clavar molt al fons i em va portar a descobrir nous grups, pel•lícules, artistes, a veure’ls en directe... i també a saber que hi havia un festival anomenat Purple Weekend on tocaven grups que m’agradaven i una discoteca on ballar tota la nit on punxaven beat, soul, northern soul, bogaloo, yeye !
La primera visita al Purple va superar les expectatives, tot allò que m’havia imaginat era molt més excitant en viu. Aquella primera visita em va citar per la segona i aquesta segona em demana una tercera. Aquell Lp “Preparados, Listos, Ya” va donar el tret de sortida. Hoy veo que todo vuelve a empezar!

LOS FLECHAZOS -A toda velocidad
("Haciendo astillas el reloj" 1992)

2 comentarios:

Unknown dijo...

Viviendo en la era Pop; así sigues

Yeral dijo...

Perdó per arribar tant tard al comentari. Mmmm... Jo l'any que ve hi vull ser. Ha de ser un espectacle!

Viviendo en la era Pop! I es clar que sí!